Το συνολικό έργο αφορά την ανάπτυξη έξυπνων υποδομών για την παρακολούθηση της δομικής απόκρισης επιλεγμένων γεφυρών στις 13 Περιφέρειες της χώρας
«Αυτοί που συνέταξαν τις προδιαγραφές δεν ήξεραν ότι η γέφυρα είχε πέσει. Νομίζω ότι αυτό τα λέει όλα»
Μηχανισμός για τη διανομή χρημάτων χωρίς ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα, είναι το έργο «έξυπνων» γεφυρών σύμφωνα με τον Αργύρη Πλέσια, πρόεδρο του Συλλόγου Μελετητών Ελλάδας, ο οποίος μίλησε στο Ράδιο Χρόνος 87,5fm και τον Δήμο Μπακιρτζάκη.
Τι αφορά το έργο
Το έργο αφορά την ανάπτυξη έξυπνων υποδομών γεφυρών για την παρακολούθηση της δομικής απόκρισης επιλεγμένων γεφυρών, στις 13 Περιφέρειες της χώρας, σε πραγματικό χρόνο, μέσω σύγχρονων συστημάτων και μεθοδολογιών ενόργανης παρακολούθησης της δομικής υγείας.
Στο πλαίσιο του έργου, κάθε Περιφέρεια θα κληθεί να προτείνει και να προτεραιοποιήσει ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητάς τους, τις γέφυρες αρμοδιότητάς της οι οποίες χρήζουν παρακολούθησης αναφορικά με την στατική τους επάρκεια. Οριστικοί ανάδοχοι για το έργο των έξυπνων γεφυρών, προϋπολογισμού 120,23 εκατ. ευρώ (με δικαίωμα προαίρεσης +50% επιπλέον) αναδείχθηκαν οι εταιρείες ΟΤΕ, ΤΕΡΝΑ και Globiled.
«Έχουμε εθιστεί σαν κοινωνία, στο να βλέπουμε και να μην μιλάμε στη διαχείριση μη χρήσιμων έργων, στην επικοινωνιακή διαχείριση έργων», είπε ο Αργύρης Πλέσιας και πρόσθεσε πως «197 εκατ. ευρώ θα κοστίσει αυτό το έργο».
Περιφέρεια ΑΜΘ: Ποιες γέφυρες περιλαμβάνονται
Στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, σύμφωνα με τον Αργύρη Πλέσια, στο έργο των έξυπνων γεφυρών συμπεριλαμβάνεται και η πεσμένη γέφυρα του Κομψάτου, προφανώς γιατί «αυτοί που συνέταξαν τις προδιαγραφές δεν ήξεραν ότι η γέφυρα είχε πέσει. Νομίζω ότι αυτό τα λέει όλα», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά. Πάντως, σε εθνικό επίπεδο οι Περιφέρειες θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν κρίσιμες παραμέτρους που αφορούν τη δομική υγεία 260 γεφυρών αρμοδιότητάς τους μέσα από την προμήθεια και εγκατάσταση αισθητήρων, εξειδικευμένου λογισμικού και πραγματοποίησης ελέγχων.
Άποψη του Αργύρη Πλέσια είναι ότι αρχικά θα πρέπει να δημιουργηθεί Διοικητική Αρχή για τη διαχείριση των γεφυρών, έπειτα να καταρτιστεί Μητρώο όπου θα καταγράφονται όλες οι γέφυρες και τέλος οι γέφυρες να βαθμονομηθούν. «Να βγουν οι προτεραιότητες, τόσο απλά είναι τα πράγματα. Να πούμε ότι κάθε χρονιά θα βελτιώνουμε τις 20 χειρότερες γέφυρες, άσχετα εάν αυτές βρίσκονται στο Καρπενήσι, στην Κομοτηνή ή την Ανδρίτσαινα. Πρέπει να ξεκινήσουμε σαν χώρα και να πούμε ποιες είναι οι χειρότερες γέφυρές μας ή να πούμε ότι θα φτιάξουμε τις χειρότερες κατά Περιφέρεια», ανέφερε σχετικά.
Όσον αφορά στις γέφυρες της Περιφέρειας ΑΜΘ, εκτός από την πεσμένη γέφυρα του Κομψάτου, πεσμένη παραμένει και η γέφυρα στην πόλη της Καβάλας. Από την άλλη βέβαια, εργασίες συντήρησης εκτελούνται στη γέφυρα του Νέστου στο Παρανέστι της Δράμας.
Πηγή: https://xronos.gr/ 20/11/2023