“Οι προηγούμενες γενιές, μεταξύ των οποίων και η δική μου, δε μεγάλωσαν με τη γνώση της ανακύκλωσης” μας λέει ο δήμαρχος Κομοτηνής. “Η επαρχία αγκαλιάζει περισσότερο από το κέντρο αυτές τις δράσεις” δηλώνει ο διευθυντής μάρκετινγκ της Ελληνικής Εταιρίας Ανακύκλωσης.
Να ευαισθητοποιήσει περισσότερο τη νέα γενιά και να της προσφέρει την κατάλληλη παιδεία ανακύκλωσης, προσπαθεί ο Δήμος Κομοτηνής, με διάφορες δράσεις που αναπτύσσει κατά καιρούς.
Έτσι και το πρωί της Παρασκευής 10 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειας των συνεργαζόμενων φορέων ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ., Ε.Ε.Α.Α. Α.Ε. και του Δήμου Κομοτηνής, για την ενημέρωση / ευαισθητοποίηση των πολιτών της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σε θέματα ανακύκλωσης, διεξήχθη στην πλατεία Ειρήνης δράση ανακύκλωσης.
Η δράση είχε το σύνθημα “Ανακύκλωσε στους μπλε κάδους” και ήταν τετράωρη. Σε αυτή συμμετείχαν το 14ο Νηπιαγωγείο Κομοτηνής με 20 μαθητές, το 2ο Νηπιαγωγείο Κομοτηνής με 31 μαθητές, το 9ο Νηπιαγωγείο Κομοτηνής με 30 μαθητές, το Δημοτικό Σχολείο Αιγείρου με 48 μαθητές, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής με 86 μαθητές και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής με 132 μαθητές.
Στον χώρο λειτούργησε ενημερωτικό περίπτερο και μέσω σειράς παιχνιδιών ανακύκλωσης και δημιουργικών δραστηριοτήτων, κοινό και μαθητές διασκέδασαν και συγχρόνως ενημερώθηκαν για την ανακύκλωση συσκευασιών στον μπλε κάδο και τον μπλε κώδωνα. Οι συμμετέχοντες πήραν διάφορα αναμνηστικά δώρα, ενώ δύο τυχεροί μαθητές κέρδισαν από ένα ποδήλατο!
“Είναι μία σημαντική μέρα για την πόλη και τα παιδιά μας”, αναγνώρισε ο δήμαρχος Κομοτηνής Γιώργος Πετρίδης, ο οποίος μίλησε για την επιμόρφωση της νέας γενιάς: “Η επιμόρφωση και η ευαισθητοποίησή τους σε ζητήματα ανακύκλωσης, είναι σίγουρο ότι θα δημιουργήσει μια νέα γενιά πολιτών, με αυξημένες ευαισθησίες και γνώσεις στο κομμάτι της διαχείρισης των σκουπιδιών και της ανακύκλωσης.
Οι προηγούμενες γενιές, μεταξύ των οποίων και η δική μου, δε μεγάλωσαν με αυτή τη γνώση, με αποτέλεσμα η διαχείριση απορριμμάτων στην πατρίδα μας να είναι πολύ πίσω, παρά τις προσπάθειες που γίνονται τα τελευταία χρόνια. Γι’ αυτό καλωσορίζουμε και υποστηρίζουμε την πρωτοβουλία”.
Στο σημείο και ο διευθυντής μάρκετινγκ της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης Δημήτρης Παπασωτηρίου, εξήγησε πως “πρόκειται για μία δράση ευαισθητοποίησης, κυρίως για τα μικρά παιδιά, αλλά και τους δημότες της πόλης”. Στη συνέχεια έδωσε το μήνυμά του: “Η ανακύκλωση έχει σημασία να γίνει καθημερινή μας συνήθεια. Η ενημέρωση παίζει ρόλο, αλλά και η προσωπική ευθύνη του καθενός παίζει ρόλο για το αποτέλεσμα”.
Για τη δράση, που συνέβη σε μια επαρχία, δήλωσε ότι “δεν ξεχνάμε κανέναν, η περιφέρεια είναι πολύ δεκτική στις δράσεις ευαισθητοποίησης σε σχέση με το κέντρο. Γι’ αυτό και είμαστε πάντα κοντά της”.
Καταληκτικά, αναφορικά με καθαυτή τη λειτουργία της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης, είπε: “Η εταιρία είναι μία καλή πρακτική για το γκρίζο -μέχρι σήμερα τουλάχιστον- τοπίο της διαχείρισης στερεών αποβλήτων στην Ελλάδα. Μέσα από τη συνεργασία με τους ΟΤΑ, η εταιρία επιτυγχάνει τους στόχους που της αναλογούν και τους στόχους που έχουν τεθεί για τη χώρα. Η συνεργασία γίνεται με περισσότερες από 2.000 συμβεβλημένες επιχειρήσεις και πάνω από 300 από τους 325 ΟΤΑ της χώρας, αποδίδει αποτελέσματα και έτσι θα συνεχίσουμε και στο μέλλον”.
{Πηγή δημοσίευσης: http://www.xronos.gr/, του Διονύση Βοργιά, 12/11/2017}