Σήμερα οι οδηγοί κάνουν χρήση της ιρλανδικής διάβασης που διέρχεται μέσα από τα ορμητικά νερά του Λίσσου, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο την σωματική τους ακεραιότητα – Η μήκους 153 μέτρων γέφυρα θα απέχει 50 μέτρα περίπου κατάντη της υπάρχουσας ιρλανδικής διάβασης
Αυτή η γέφυρα θα σώσει κόσμο, λένε κάτοικοι της Ροδόπης που ενημερώθηκαν για την πρόθεση της Περιφέρειας ΑΜ-Θ να προχωρήσει στην κατασκευή γέφυρας στον ποταμό Λίσσο, δίπλα σε ιρλανδική διάβαση στο Δήμο Αρριανών. Πρόκειται για ένα σημείο που εξυπηρετεί στην καθημερινότητά τους κατοίκους του παραπάνω Δήμου και ευρύτερα του νομού.
Σήμερα οι κάτοικοι κάνουν χρήση της ιρλανδικής διάβασης που διέρχεται μέσα από τα ορμητικά νερά του Λίσσου, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο την σωματική τους ακεραιότητα. Η εναλλακτική δίοδος που υπάρχει σήμερα κοστίζει σε χιλιόμετρα, καύσιμα και χρόνο, με αποτέλεσμα η ιρλανδική διάβαση να είναι πρώτη στην προτίμηση των οδηγών. Όμως τα νερά του Λίσσου διατρέχουν τη συγκεκριμένη διάβαση καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς και δεν είναι λίγες οι φορές που οδηγοί εγκλωβίστηκαν, ενώ στο παρελθόν θρηνήσαμε και θύματα όταν οδηγοί παρασύρθηκαν.
Σε αυτό το σημείο έρχεται να παρέμβει η Περιφέρεια ΑΜ-Θ. Στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας ΑΜΘ 2014-2020 εντάχθηκε η κατασκευή γέφυρας στον ποταμό Λίσσο στην επαρχιακή οδό Κομοτηνή – Κάλχας – Γρατινή – Φιλλύρα – Αρριανά, προϋπολογισμού 5.200.000 ευρώ.
Η γέφυρα στον ποταμό Λίσσο θα κατασκευαστεί δίπλα στην υπάρχουσα ιρλανδική διάβαση στο Δήμο Αρριανών. Θα έχει μήκος 153 μέτρα και πλάτος 15 μέτρα, ενώ για τη σύνδεσή της με την επαρχιακή οδό θα κατασκευαστεί νέο τμήμα μήκους 1,2 χιλιομέτρων που θα περιλαμβάνει δύο ισόπεδους κόμβους. Η γέφυρα θα εξασφαλίσει την ανεμπόδιστη και ασφαλή κίνηση των οχημάτων 12 μήνες το χρόνο, λύνοντας το χρόνιο πρόβλημα της διακοπής της κυκλοφορίας κατά τις περιόδους των βροχοπτώσεων, όταν η ιρλανδική διάβαση είναι απροσπέλαστη.
Η συγκεκριμένη γέφυρα περιλαμβάνεται με υψηλό βαθμό ιεράρχησης στο Ολοκληρωμένο Σχέδιο Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Η θέση της νέας γέφυρας απέχει 50,00 μ. περίπου κατάντη της υπάρχουσας ιρλανδικής διάβασης. Στο συγκεκριμένο σημείο υφίσταται ιρλανδική διάβαση, η οποία όμως κατά την περίοδο έντονων βροχοπτώσεων δεν είναι προσπελάσιμη λόγω της ανύψωσης της στάθμης του Λίσσου. Το γεγονός αυτό εγκυμονεί κινδύνους για τους κατοίκους της περιοχής (έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο της προσπάθειας διέλευσης παρά τις σχετικές απαγορεύσεις), αλλά και πρόσθετη ταλαιπωρία, καθώς το κοντινότερο ασφαλές πέρασμα του Λίσσου είναι αυτό επί της εθνικής οδού Κομοτηνή – Σάπες – Αλεξανδρούπολη.
Η γέφυρα έχει μήκος 153,00 μ. και εδράζεται επί έξι βάθρων (δύο ακρόβαθρα και τέσσερα μεσόβαθρα). Τα βάθρα με τη σειρά τους εδράζονται επί πασσάλων διαμέτρου Φ 100. Ο φορέας ανωδομής αποτελείται από εφτά προεντεταμένες δοκούς μήκος 30,00/31,00μ. και ύψους 1,75 μ. Το συνολικό πλάτος της ανωδομής μαζί με τα πεζοδρόμια είναι 15,00 μ, ενώ το καθαρό πλάτος της διερχόμενης οδού είναι 11,00 μ.
Επιπρόσθετα της κατασκευής της νέας γέφυρας, προβλέπεται η κατασκευή δύο ισόπεδων κόμβων για την προσαρμογή της υφιστάμενης οδού με τη νέα χάραξη, καθώς και οι απαιτούμενες εργασίες σήμανσης και διαγράμμισης και ηλεκτροφωτισμού του νέου τμήματος. Το συνολικό μήκος της παρέμβασης είναι περίπου 1.200 μ.
Πρόθεση της Περιφέρειας ΑΜ-Θ είναι παράλληλα με το έργο κατασκευής της νέας αυτής γέφυρας, να προχωρήσει σε παρεμβάσεις βελτίωσης των υφιστάμενων ιρλανδικών διαβάσεων στα πρότυπα εκείνων που ήδη έγιναν στις ιρλανδικές διαβάσεις Κάλχα και Δοκού.
{Πηγή δημοσίευσης: http://www.xronos.gr/, της Δήμητρας Συμεωνίδου, 2/8/2018}