Εν τω μεταξύ η ιστορία ενός Βούλγαρου που του κατέσχεσαν το αμάξι στη Ροδόπη, αναδεικνύει κι ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αλλοδαποί στη χώρα μας
Τους Βούλγαρους εργάτες γης περιμένουμε στη Ροδόπη, καθώς υπάρχει έλλειψη επαρκών αγροτικών χεριών, όπως υπογράμμισε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο πρόεδρος των επαγγελματιών επιχειρηματιών αγροτών Ροδόπης Κυριάκος Κρόκος.
«Χρησιμοποιούμε εργάτες γης κι από τη Βουλγαρία, γιατί τα χέρια εδώ για τη γεωργία δεν επαρκούν. Υπάρχουν κι από εδώ άνθρωποι που έρχονται για τσάπισμα και βοηθητικές εργασίες, αλλά δεν επαρκούν. Το πρόβλημα είναι πολύ έντονο τα τελευταία χρόνια, γι’ αυτό η κυβέρνηση πήρε την απόφαση να έρθουν εργάτες γης κι από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η έλλειψη ντόπιων εργατών γης δεν είναι μόνο τοπικό φαινόμενο, καθώς παρατηρείται στις περισσότερους νομούς με κάμπο. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της ΠΕ Λάρισας, που φέτος κάλεσε 3.300 εργάτες γης από τρίτες χώρες.
Προβλήματα και για τους Βούλγαρους εργάτες
Πάντως, προβλήματα αντιμετωπίζουν κι οι Βούλγαροι εργάτες γης που καταφεύγουν στην Ελλάδα για ένα αξιοπρεπές εποχιακό εισόδημα χειρονακτικής εργασίας. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση εργαζομένου του κου Κρόκου, του οποίου προ διμήνου κατασχέθηκε το αυτοκίνητο και παραμένει ακόμη στα κατασχεμένα του Τελωνείου Κομοτηνής.
«Ένας εργάτης γης, για να είναι νόμιμος και να αμειφθεί κανονικά από εμάς με εργόσημο, πρέπει να έχει ΑΦΜ και ΑΜΚΑ ελληνικό. Μέχρι εδώ όλα καλά», δήλωσε αρχικά, για να κάνει γνωστό το πρόβλημα: «Ο εργάτης έχει ένα βουλγάρικο αυτοκίνητο με το οποίο μπαίνει και βγαίνει από την Ελλάδα. Το Τελωνείο όμως επειδή έχει βουλγαρικό αυτοκίνητο, τον σταμάτησε και του είπε πως δεν δικαιούται να κυκλοφορεί βουλγάρικο αυτοκίνητο, γιατί έχει ελληνικό ΑΦΜ. Του δέσμευσαν το αυτοκίνητο κι αυτή τη στιγμή είναι στο Τελωνείο Κομοτηνής, ενώ το πρόστιμο είναι 5.000 ευρώ. Το αυτοκίνητο δεν κάνει ούτε 1.000 ευρώ, ενώ ο εκτελωνισμός και να πάρει ελληνικές πινακίδες κοστίζει 2.500 ευρώ. Παραλογισμός».
Η προτεινόμενη λύση
Σύμφωνα με τον Κυριάκο Κρόκο για το θέμα είναι ενήμεροι όλοι οι αρμόδιοι, κανένας ωστόσο μέχρι σήμερα δεν έχει δώσει λύση. Ο αγρότης δεν κρύβει πως ο νόμος για τον εκτελωνισμό έβαλε κάπως σε τάξη την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, καθώς παλιότερα Έλληνες πολίτες αγόραζαν πολυτελή αυτοκίνητα από τη Βουλγαρία και τα έβαζαν στην Ελλάδα με ελάχιστο κόστος. Πλέον, το μεγάλο κόστος εκτελωνισμού, αποτελεί αντικίνητρο για την αγορά αυτοκινήτου από τη Βουλγαρία, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το φαινόμενο έχει αντιστραφεί τελείως.
Ως προς πρόβλημα με τα αυτοκίνητα αλλοδαπών εργατών γης, ο κος Κρόκος προτείνει μία νομοθετική ρύθμιση ή μία ερμηνευτική διάταξη που να τα εξαιρεί από την υποχρέωση εκτελωνισμού. Όπως διευκρινίζει, τέλος, μπορεί εύκολο να διαπιστωθεί ποιος πράγματι είναι εργάτης γης, καθώς στο Ε1 υπάρχει κατηγορία αμοιβής από εργόσημο.
{Πηγή δημοσίευσης: https://www.xronos.gr/, 1/7/2021}